Motvind i nedförsbacke


Vad trött man blir...
För en månad sen hade vi två riktigt feta spelningar bokade. Den ena som förband åt Blackstreet i Malmö och den andra på ett ganska stort event i Västerås. Men som vanligt går ingenting med oss.. jävla gud!
Förband till Blackstreet var dubbelbokat och vi fick kliva åt sidan, Västeråsspelningen blev inställd av jävligt oklara anledningar typ som "vi vet inte riktigt vart vi ska få plats med scenen" - parodi.
Innan man bokar ett band för en spelning borde väll förutsättningarna vara klara som korvspad? oproffessionellt och löjligt är vad det är...

- så, nu har jag fått wheina av mig lite iaf, nu känns det bättre!

Att vara ett oberoende indieband av vår typ är ett ständigt kämpande i motvind vill jag lova. Visst, vi vet att det är tuff bransh.. men man måste faan vara en ihärdig jävel för att komma nånstans här asså. Tror du kan fråga nästintill vilket stort band som hellst om deras bakgrund, och samtliga kommer ha miljarders historier om hur dom kämpade från grunden med allt ifrån egenihopsnickrade puffskydd till madrassisolerade garderober som studio. Men jag antar att det är en del av charmen.. åtminstånde för dom som lyckas!

Hur som haver.. i de mörka stunderna finns det glimtar av ljus. Nya saker på gång vad gäller spelningar, inget som är moget att droppas till massmedierna än (kan aftonbladet sluta ringa så jag får sova nångång?) men det ser helt klart intressant och roligt ut!

Tillslut så vill jag göra lite reklam för Akelius fastigheter. Bra eller dålig - avgör själva.

Lillebror: Jag har hört av en vän som jobbar på Filial att det står en tom lokal mittemot dom, och att är ni som förvaltar den?

Dryg Akelius snubbe: Filial... vad är Filial?

Lillebror: Nattklubben som ligger där borta i gamla industriområdet vid Rinman..

Dryg Akelius snubbe: Har jag aldrig hört talas om, maila om du vill något - hej

...kommer ju säkert hända!


Fred ut mina vänner!


lite klassiska bilder från några av våra första spelningar som Monarken..

Sebbe har ingen aning om vad han gör, men det ser bra ut..

Sebbe har ingen aning om vad han gör, men det ser bra ut iaf..


Fräser backstage

Åke Fräser backstage.


Superhjältebattle

Klassisk battle i Superhjälte.


ett äkta hiphopmove!

Åke lyckas precis parera med vänster ben efter en knuff i ryggen av Molgan bakom honom.

Kommentarer
Postat av: matilda

så ovant att se åke långhårig!

2011-03-11 @ 09:57:35
URL: http://cepeunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0