Valfest och Tävling!


Bra
karaktär, min vita period slutade med fest ons och söndag den här veckan.. men äh,
fuck it - man lever bara en gång.. kbk - dvd! kul var det iaf.


Musiken då
...


Senaste dagarna har vi fått lite önskemål från våra lyssnare att vi borde komma och spela på festivaler som PoL eller Emmaboda.. well, inte mig emot!
Vore ju grymt att få spela på festival i sommar.. lite av en dröm som skulle slå in faktiskt! det svåra är ju bara att få till en sån bokning..
Men men, det är bara köra på,  jaga spelningar på festivaler och hålla tummarna helt enkelt, så får vi se vad som händer!


Är för övrigt jävligt sugen på att få komma ut och giga lite igen.. känns som det är alldeles för glest mellan spelningarna nu! Måste ta tag i detta och jaga lite helt enkelt!


Jag sitter och funderar lite för mig själv hur egentligen en idé till en låt föds, och när det blir som bäst.
Självklart påverkar ju beatet i aldra högsta grad om vad man ska skriva om. Jag menar det är ju lika svårt att förmedla ett tungt budskap till  en cirkusjingel som det är att skriva något lättsamt till dödsmetall, right?

Men bortsett från vad det är för beat jag skriver till så har jag i mitt grubblande kommit fram till att det bästa resultatet nog nås genom något unikt och roligt i texten, alternativt en talande text med hög igenkännandefaktor.
Jag brukar därför skriva ner alla mina ideér i mobilen så fort de ploppar upp, för att sedan kunna gå tillbaka och använda mina anteckningar som insperation i mitt skrivande, då blir det genast mycket lättare att hitta ämnen som jag tror många kan känna sig träffade i.. t.ex. Alldrig tur!


Men något som skulle vara kul är ju att skriva om någonting som våra lyssnare verkligen skulle vilja höra om... såhär gör vi, vi kör en tävling av det! Vi hade ju en tävling i höstas där vi uppmanade våra medlemmar i FB gruppen att bjuda in alla sina vänner, med möjlighet att vinna gratis ex av kommande skivan eller plats på V.I.P listan för kommande gig. Vi har inte glömt den tävlingen, utan vi kommer dela utt priser så småningom - håll ut bara så dyker d upp framöver!


Men vi kör en ny tävling, med samma pris i potten. Den som kan komma på ett grymt ämne att skriva en låt om (kan vara allt mellan himmel och jord) och som får oss så inspirerade att vi skriver och producerar det hela till en låt - vinner helt enkelt!


Simpelt, glasklart, urskoj! tjong i medaljongen, håll i hatten, ge allt och framförallt - ha kul! nu åker vi..


Fyll kommentarfälten till bredden!


För övrigt är ju Eminem rätt sinnes.. (och nej, d e ju inte så att T.I gör bort sig här heller...)

T.I. – That's All She Wrote - feat. Eminem



Fred


Kommentarer
Postat av: Mika

skriv om egypten och libyen! politik kills :)

2011-02-28 @ 08:42:53
Postat av: matilda

emmaboda vore ju grymt och då kan ni räkna med mig!

i vanlig ordning. hah.

2011-02-28 @ 12:54:14
URL: http://cepeunge.blogg.se/
Postat av: matilda

emmaboda vore ju grymt! och då kan ni räkna med mig.

i vanlig ordning. hah.

2011-02-28 @ 12:58:22
URL: http://cepeunge.blogg.se/
Postat av: elprofesor

mer om samhället, svårt att få jobb osv!

2011-03-02 @ 00:29:19
Postat av: Anonym

mer om samhället, svårt att få jobb osv!

2011-03-02 @ 00:29:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0