Vart är vi? Vad gör vi?


Det här blir ett långt inlägg känner jag, men det är nog behövligt såhär i början av bloggandet, för att ni ska få en tydlig bild av vart vi står i dagsläget..

Så, hur ligger vi till egentligen?
Jag får ofta frågan om hur det går med musiken... bra svarar jag, men det är klart man vill att det ska gå ännu bättre. Det känns bra och är lika kul som vanligt, men det är klart vi skulle vilja spela mer och få komma ut på lite scener runtom i landet för att få visa upp oss. Vi satte oss ner och hade ett bandmöte i söndags, och passade på att lufta fritt när Åke ändå var hemma i stan. En hel del vettiga och intressanta beslut togs, och vi är ruskigt motiverade att utveckla vår musik.

Det första vi kom fram till var att vi ligger efter i det tänkta tidsschemat för skivan Alldrig tur. Vi har i det stora hela konceptet och mer än grunderna klara till låtarna på skivan, men vi känner att tidsbristen har kommit ikapp oss. Skulle vi släppa skivan redan i vår så kommer mycket att kännas ofärdigt och inte helt genomarbetat, så vi tog helt enkelt beslutet att låta skivan ta den tid det tar, och släppa den först när den känns helt färdig.

Tanken är att vi kommer släppa några singlar i taget från den vartefter låtarna blir klara, för att sedan göra ett stort sista släpp där skivan binds samman. Jag tror att det kommer bli riktigt bra tillslut.

Samtidigt som vi slutför låtarna från Alldrig tur kommer vi jobba med ett annat projekt parallelt. Vi känner att det är dags för lite nya influenser i vår musik, och ett nytt sound har redan börjat ta form i de första utkasten från Sebbe. Frågar ni mig så tycker jag det låter ruskigt intressant, och jag tror att det kan komma att bli något alldeles fantastiskt av detta så småningom. Något som också känns väldigt intressant med detta projekt är att vi enats om att försöka oss på några låtar på Engelska... men hur det konceptet kommer se ut  sin helhet ligger änsålänge bara i planeringsstadiet.

Det sista, och det absolut viktigaste av allt som vi kom fram till, var att vi ska bygga en egen studio. För tillfället letar vi förbrilt efter en passande lokal i Eskilstuna, där vi kan bygga upp en egen studio med tillgång 24/7. När vi väl hittar en passande lokal, bockar av inköpslistan och får upp alla grejor så är jag övertygad om att vi kommer bli mer än dubbelt så produktiva, och kunna göra ännu mer musik med tätare släpp framöver.


Och så till sist så tänkte jag bara hinta om att vår senaste låt Bounce, med Chooti som gästartist, släpps vilken dag som hellst nu. Vår studiproducent ska ha mastrat det sista idag, och så fort vi får det slutgiltiga av honom så kommer det att dyka upp överallt för lyssning. Så håll ögona öppna, blinka inte, sov inte.. lämna inte datorn helt enkelt - för snart dyker vi upp i era högtalare igen...

så jävla långt blev d ju inte iaf... lr?

fred ut!

Lillebror

(typ såhär kommer vår studio se ut, bortsett från dansbandssnubben i datastolen.. pimp my studio mofo)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0